انجمن تخصصی گنولینوکس - ثبت نام

شما برای عضویت در انجمن باید قوانین جاری را قبول داشته باشید
مقدمه
  • * حضور شما را در انجمن فدورا ایران خوش آمد گفته و مفتخریم که توزیع فدورا را برای استفاده برگزیده و مایل به پیشرفت {مسیر فدورا} هستید.

    * قبل از ارسال پرسش، راهنماها را خوانده و جست و جو کنید. درصورت نیافتن پاسخ، جزییات کامل را در پرسش خود، مطرح کنید.

    * اگر درحال کمک هستید، کاملا صبور و مودب باشید و از ارایه پاسخ های غیرمفید اجتناب کنید.

    * فدورا جمعیتی از افراد داوطلب است. بنابراین تمام این مستندات را می توان در قالب جمله زیر خلاصه کرد:
پویشگرایانه و هدفمند جست و جو و مطالعه کنید تا برای خود و دوستانتان در انجمن مفید باشید

موضوعات شخصی وسخن سرایی

مباحث نامرتبط یا منجر به تفکیک عقاید موجب ناراحتی گشته و بنابراین بمحض مشاهده، بسته خواهند شد. موضوعاتی ازین قبیل، بیشتر برای درج در وبلاگ یا وبگاه های شخصی مناسب بوده و در این انجمن جایگاهی ندارند. اگر گروه یا افراد خاصی مخاطب موضوع شما هستند، باید از طریق پیام خصوصی با آنها درمیان بگذارید.موضوعات مطرح شده در انجمن، بایستی همگانی بوده و قشر خاصی را مخاطب قرار ندهند.

مباحث بیفایده
  • * ثابت شده است موضوعاتی که محتوای آنها حاوی مباحثی معادل با "وجود اشکال در فن آوری، نحوه کارکرد و ایدئولوژی فدورا " باشند به جدال منتهی شده و غالبا بیفایده اند. این قبیل موضوعات عموما بعد از تذکری از ناحیه تیم مدیریت، قفل خواهند شد. فدورا یک جامعه برمبنای تلاش افراد است و بنابراین اگر تشخیص می دهید یک چالش اساسی در فدورا یافته اید، ابتدا آن را برای خود حل کرده و سپس روش خود را تکمیل کرده و در انجمن به اشتراک بگذارید.

    * درصورتی که سوالی درمورد توسعه فدورا دارید ابتدا مطمین شوید که سوال شما عاری از ابهام است. ضمنا هرمقدار از راه حل را که در دست دارید با جزییات، به اشتراک بگذارید. شفاف ترین بحث ها مواردی هستند که حاوی کدها و وصله های دقیق بوده و دقیقا به این وسیله است که موضوع می تواند از ابهام تهی شود.
مسئولیت پذیر باشید

درصورتی که طرح یک موضوع موجب بحث دوجانبه شود همواره این را بخاطر داشته باشید که رفتار شما در کمک به حل این بحث کاملا موثر است. مسئولیت پذیری در رفتار اولین قدم بسیار موثر در جهت حرکت بسوی داشتن یک جامعه صلح آمیز است.

رفتار نسبت به دیگر کاربران

با دیگران چنان رفتار کنید که انتظار دارید همانطور با شما رفتار کنند. با احترام نسبت به عقاید مخالف خود بنگرید.

رفتار نسبت به سایر توزیع ها و سیستم های عامل دیگر

تخریب سایر پروژه ها یا توزیع های برمبنای ایدئولوژی FOSS یا هر نوع سیستم عامل دیگر و علی الخصوص کاربران آنها کاملا ممنوع است. همانطور که تمام جامعه فدورا مشتاقانه و از روی علاقه بخشی از اوقات خود را صرف مستندسازی و فعالیت در انجمن می کنند، جامعه توزیع ها و حتی سیستم های عامل دیگر نیز چنین اند. بنابراین چنین جوامعی کاملا درخور احترام اند. از هرگونه دیدگاه، تجربه و عقیده کاملا محترمانه، استقبال خواهد شد.

ضمیمه کردن تصاویر و کدها

لطفا از دستور code داخل [] برای ارسال کدهای ترمینال استفاده کنید. همچنین اگر مقدار کد ارسالی زیاد است، از یک {سرویس دهنده ذخیره گر} استفاده کنید. از ارسال تصاویر تمام صفحه خودداری کنید. درواقع تصاویر با ابعاد بزرگتر از ۲۵۰×۲۵۰ پیکسل یا با اندازه بزرگتر از ۵۰ کیلوبایت حذف خواهند شد. لطفا تصویر یک خروجی متنی را بجای خود خروجی متن، ارسال نکنید.

تقاضای توصیه برای استفاده از انواع سخت افزار

موضوعات حاوی اینکه "از چه نوع سخت افزاری استفاده کنم؟ " به اندازه کافی مقبول نیستند. تولید تکنولوژی های جدید، تکنولوژی های قدیمی را روز به روز منسوخ کرده و کم کم آن ها را از درجه اعتبار ساقط می کند. ضمن اینکه محتوای چنین مباحثی برای تمام اعضا منفعتی ندارد. انتظار می رود تا شما بتوانید درمورد اینکه چه سخت افزاری پاسخگوی نیازهای فردی شما هست، شخصا تحقیق کرده و گزینه مناسب را برگزینید.

ارسال های نامرتبط با موضوع/ تبلیغات تجاری/ بازاریابی
  • * ارسال پاسخ نامرتبط با موضوع، ممنوع است. لطفا درصورت مشاهده از طریق دکمه گزارش، ناظرین را آگاه کنید. همچنین به ارسال های نامرتبط پاسخ ندهید تا تعداد این ارسال ها کاهش یافته و بنابراین پاکسازی شان آسان تر شود.

    * انتشار موضوعاتی که به فدورا ( مثلا یک پروژه یا انجمن) یا GNU/LINUX/FOSS مرتبط باشند، غالبا ممنوعیتی ندارد. با اینحال اگر درمورد اجازه ارسال چنین موضوعاتی مطمئن نیستید؛ قبل از ارسال، با ناظرین درمیان بگذارید.
از رفتار مناقشه گرایانه بپرهیزید

ترول، شخصی است که از روی عمد، سعی در ایجاد از هم گسیختگی جمع و همچنین جدال و ستیزه را داشته و آنچه ارسال می کند باعث عصبانیت عده ای از کاربران خواهد شد. ترول ها عموما به نحو نیرنگ آمیزی پیام های دوپهلو ارسال کرده تا در عمق نوشته های خود با توهین و بی احترامی، خاطر اشخاص را بیازارند. آنها غالبا از لغاتی استفاده می کنند که بعدا بتوانند با این لغات، هدف اصلیشان را در تهییج و آشوب در محیط انجمن و تاکید مکرر در مقصر دانستن انجمن ازین جهت که نتوانسته است ایشان را درک کند پنهان کنند. این رفتار مناقشه گرایانه کاملا ممنوع است.

از ایجاد و مشارکت در موضوعات جدال آمیز خودداری کنید

فهرست صریحی از موضوعاتی که در دسته موضوعات ترول وار قرار می گیرند وجود ندارد. اما موضوعاتی شامل مذهب، انواع ورزش ها، نژادپرستی و سیاست قاعدتا به جدال منتهی خواهند شد. بنابراین از ایجاد و یا مشارکت در این موضوعات یا هر موضوع دیگری که باعث تنش و جدال در انجمن فدورا شود بپرهیزید.

ارسال پوچ انجام ندهید
  • * ارسال هایی از قبیل "+1"، "موافقم/ مخالفم."، "همچنین."، ":)"یا هر ارسال مشابه اینها، از بارزترین نمونه های ارسال های پوچ تلقی شده و هیچگونه فایده ای برای موضوع ندارند. هدف کاربرانی که مبادرت به چنین ارسال هایی می کنند غالبا بالابردن بی دلیل تعداد ارسال هایشان بوده و یا خود را درگیر یک داد و ستد در ارسال موضوع کرده اند. فقط هنگامی مبادرت به پاسخ دادن یا ارسال موضوعی کنید که واقعا حرفی برای گفتن دارید. این گونه ارسال های پوچ که باعث بی نظمی در پاسخ های ارسالی می شوند، علاوه بر اینکه هیچ منفعتی درپی ندارند، پهنای باند را بی مورد اشغال کرده و همچنین عملکرد تابع نمایشگر "ارسال های جدید" را مختل می کنند.

    * اطمینان حاصل کنید که موضوع ارسالی شما حاوی چیزی است که برای دیگران مفید باشد. اطلاعات خود را با انحمن به اشتراک بگذارید. تجربیات توأم با پیروزی و شکست شما در مسیر فراگیری فدورا میتوانند برای دوستانتان بسیار مفید باشند. ارسال پاسخ هایی با محتوای معادل "دیگر مهم نیست، خودم درستش کردم." نه تنها خودخواهی بوده و همچنین هیچ فایده ای برای انجمن ندارد، بلکه شما با اینکار وقت و منابع افراد بسیاری را هدر داده اید. همچنین برای اینکه به سرعت به پرسش شما پاسخ داده شود، هرگز عجول و سراسیمه نباشید. تمام کاربران فعال در انجمن فدورا بدون هیچ چشمداشت مادی و معنوی و کاملا با اختیار خود، در جهت پاسخگویی به اشکالات و پرسش های دیگر کاربران فعالیت می کنند.

    * از ارسال کلماتی که دیگران را دعوت و یادآوری به پاسخ هرچه سریعتر به پرسش شما می کنند بپرهیزید. درمدتی که منتظر پاسخ هستید پیرامون مشکلی که ایجاد شده است تحقیقات بیشتری انجام دهید و برمبنای آنها سعی در بهبود و یا حتی حل مشکل کرده و نتایج را با حوصله ارسال کنید. اگر مشاهده می کنید که ارسال های شما خوانده می شوند ولی پاسخی دریافت نمی کنید در جزییاتی که پرسش خود را با آنها شرح داده اید تجدید نظر کنید. احتمال دارد پرسش شما آنقدر بدیهی بوده باشد که قبلا در انجمن بررسی شده یا در ویکی فدورا تشریح شده باشد. از سوی دیگر نیز ممکن است پرسش شما در نظر دیگران حاوی ایرادات، ابهامات و یا کمبود اطلاعات برای پاسخگویی باشد.

    * از ارسال پرسش های مشابه در بیش از یک تالار از انجمن بپرهیزید. این کار باعث هدررفت منابع شده و چنین ارسال هایی حذف یا قفل خواهند شد.

    * هرموضوع وابستگی بیشتری به یک تالار خاص دارد. بنابراین موضوعات را به درستی در تالار مربوط به آن موضوع مطرح کنید. درغیر اینصورت، بدون اطلاع شما موضوع به تالار مربوطه انتقال داده خواهد شد.

    * اگر درمورد سیستم های عامل دیگر و هم چنین توزیع های مستقل از فدورا پرسشی دارید باید به انجمن های مربوط به آنها مراجعه کنید. ارسال های این چنینی قفل خواهند شد.

    * به مشکلات مطرح شده در موضوعات مستقل در قالب یک موضوع دیگر پاسخ ندهید. درصورتیکه شما هم مشکلی دارید که مرتبط با بعضی از موضوعات مطرح شده است ولی درعین حال دارای تفاوت مشخصی نیز هست این موضوع را درقالب یک ارسال جدید مطرح کنید.
پیام های نامناسب و به دور از شخصیت ارسال نکنید

توهین کردن، بی احترامی کردن و ارائه پاسخ به صورت سرد و زننده علاوه براینکه مناسب یک شخصیت مودب نیست ممکن است با پاسخی معادل از طرف شخص مقابل بهمراه باشد که در یک فرهنگ و تمدن غنی رفتار ناخوشایندی محسوب می شود. همواره بحث و گفت و گو باعث پیشرفت شده است. ولی بی احترامی و پرخاش هرگز چنین موهبتی را به ارمغان نیاورده است.

برخی نکات مهم در ارسال پرسش هوشمندانه
  • * کشور ما از دیرباز دارای یک فرهنگ و ادبیات غنی است. سعی کنید با صرف کمی وقت از کلمات مناسبی برای رساندن منظور خود استفاده کرده و از صحت املای آنها نیز مطمئن شوید. همچنین سعی کنید با استفاده از علایم نگارشی و رعایت حداقل های دستور زبان پارسی، نوشته خود را با کمترین ابهام تمام کنید.

    * با ارسال کامل پیغام های خطا و مشخصات دستگاه خود، اطلاعات لازم را در اختیار دیگران قرار دهید تا مشکل شما با سرعت و دقت بیشتری حل شود.

    * بمحض اینکه مشکل شما حل شد، با ویرایش اولین ارسال، عبارت "[حل شد]" را به عنوان آن اضافه کنید.

    * عناوینی همچون " کمک فوری" و یا هر عنوان مشابه آن باعث نمی شوند تا کاربرها رغبت بیشتری برای پاسخ پیدا کنند. ارسال هایی همچون "نمی دانم چرا سیستم من بالا نمی آید." و پرسش های مشابه دیگر، کمتر به پاسخ صحیحی منجر خواهند شد. چراکه بسیاری از کاربران با دیدن چنین محتوای مبهمی تصمیم می گیرند ذهن خود را درگیر یک پرسش مبهم نیز نکنند. پرسشی که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد قطعا پاسخ های متعددی نیز دارد. بنابراین پرسش های خود را شفاف و عاری از هرگونه ابهام بیان کنید.

سیاست حفظ اسرار

کوکی‌ها

اگر شما نظر خود را در سایت ما ثبت کنید، ممکن است برای ذخیره نام، آدرس ایمیل و وب سایت خود در کوکی‌ها تصمیم گیری کنید. اینها برای راحتی شما هستند، به طوری که شما مجبور نیستید دوباره جزئیات خود را پر کنید زمانی که نظر دیگری را ترک کنید. این کوکی‌ها یک سال طول خواهد کشید.

اگر حساب کاربری دارید و به این سایت وارد می‌شوید، ما کوکی موقت را برای تعیین اینکه آیا مرورگر شما کوکی‌ها را قبول می‌کند تنظیم می‌کند. این کوکی حاوی اطلاعات شخصی نیست و هنگامی که مرورگر شما را میبندد از بین میرود.

هنگام ورود به سیستم، ما همچنین کوکی‌ها را تنظیم خواهیم کرد تا اطلاعات ورود به سیستم و گزینه‌های صفحه نمایش خود را ذخیره کنید. کوکی‌های ورود به سیستم برای دو روز گذشته و کوکی‌های گزینه‌های صفحه نمایش برای یک سال گذشته است. اگر شما انتخاب کنید ” به یاد داشته باشید من Me”، ورود شما برای دو هفته ادامه خواهد داشت. اگر از حساب خود خارج شوید، کوکی‌های ورود حذف خواهند شد.

اگر یک مقاله را ویرایش یا منتشر کنید، یک کوکی اضافی در مرورگر شما ذخیره خواهد شد. این کوکی حاوی اطلاعات شخصی نیست و به سادگی نشان می‌دهد که شناسه پست مقاله شما فقط ویرایش شده است. بعد از یک روز منقضی می‌شود.
محتوای جاسازی‌شده از دیگر وب‌سایت‌ها

مقالات موجود در این سایت ممکن است شامل محتوای تعبیه شده (مثلا ویدیوها، تصاویر، مقالات و غیره) باشد. مطالب جاسازی شده از وب سایت‌های دیگر رفتار دقیقا همان طوری که بازدید کننده از وب سایت دیگر بازدید کرده است.

این وبسایت‌ها ممکن است اطلاعاتی مربوط به شما را جمع‌آوری کنند، از کوکی‌ها استفاده کنند، ردیابی سوم شخص اضافه را جاسازی کنند و تعامل شما را با محتوای تعبیه شده نظارت کنند که شامل ردیابی تعامل شما با محتوای جاسازی شده است اگر حساب کاربری داشته و به آن وبسایت وارد شده باشید.

چه مدت ما اطلاعات شما را حفظ می‌کنیم

اگر یک نظر را ترک کنید، نظر و متادیتای آن به طور نامحدود حفظ می‌شوند. این به این معنا است که ما می‌توانیم به جای برگزاری آنها در یک خط مؤثر، به طور خودکار هر نظر پیگیری را تصدیق و تأیید کنیم.

برای کاربرانی که در وب سایت ما ثبت نام می‌کنند (اگر وجود داشته باشند)، ما همچنین اطلاعات شخصی را که در مشخصات کاربر آنها ارائه می‌کنیم، ذخیره می‌کنیم. همه کاربران می‌توانند اطلاعات شخصی خود را در هر زمان (به جز آنها که نمی‌توانند نام کاربری خود را تغییر دهند) ببینند، ویرایش و یا حذف کنند. مدیران وب سایت همچنین می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.
حقوقی که بر روی داده‌هایتان دارید

اگر در این سایت حساب کاربری دارید یا نظرها را ترک کرده اید، می‌توانید درخواست دریافت یک فایل صادر شده از اطلاعات شخصی که ما در مورد شما نگه می‌داریم، از جمله هر گونه داده‌ای که برای ما ارائه کرده اید. همچنین می‌توانید درخواست کنید که ما هر گونه اطلاعات شخصی که در مورد شما نگه داریم پاک کنیم. این شامل اطلاعاتی نیست که ما مجبور به نگهداری آنها برای اهداف اداری، قانونی یا امنیتی باشیم.
کجا داده‌های شما را ارسال می‌کنیم

دیدگاه‌های بازدیدکننده ممکن است از طریق یک سرویس تشخیص جفنگ بررسی شود.