معرفی میزکارهای مختلف گنو

مشکلات نرم افزاری خود را در اینجا مطرح کنید.
ارسال پست
nazi4
تازه وارد
تازه وارد
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1399, 8:41 am

معرفی میزکارهای مختلف گنو

پست توسط nazi4 »

میزکار! همیشه از مسائل جذاب دنیای گنو/لینوکس هست،و به شما اجازه میده که با یک رابط گرافیکی با سیستم عامل خودتون در ارتباط باشید.معمولا یک میزکار از یک برنامه مدیریت پنجره و یک برنامه مدیریت فایل و برنامه‌ها و همچنین کتابخانه‌ها برای مدیریت میز کار تشکیل شده‌.(دانش نامه ویکی پدیا )
خوشبختانه در دنیای گنو/لینوکس تنوع میزکار بالاست و شما مجبور نیستی از میزکاری که دوست نداری استفاده کنی.مثلا! اگر شما از ریخت و قیافه ویندوز و کلا رابط گرافیکی اون خوشت نیاد انتخاب رسمی دیگه ای نداری! البته میشه با تم و … ظاهر اون رو تغییر بدی، ولی مثلا اگه شما از قیافه Gnome که میزکار پیش فرض اوبونتو هست خوشت نیاد خیلی راحت میتونی از میزکار دیگه ای استفاده کنی و ازش لذت ببری. میزکارهای معروف دنیای گنو/لینوکس Gnome و XFCE و KDE و LXDE و Cinnamon و Mate و … هستند.

معمولا توزیع های محبوب مثل Fedora و Ubuntu سعی میکنند که سیستم عاملشون رو با چنتا توزیع زیر مجموعه با میزکار های پیش فرض متفاوت ارائه بدن!مثلا شرکت کنونیکال یا جامعه کاربری اوبونتو همیشه علاوه بر Ubuntu که از میزکار Gnome استفاده می کنه،یه سری توزیع دیگه هم ارائه میده که از میزکار های دیگه به طور پیش فرض استفاده می کنند.Xubuntu با میزکار پیش فرض XFCE و Kubuntu با میزکار پیش فرض KDE و Lubuntu با میزکار پیش فرض LXDE و Ubuntu Mate با میزکار پیش فرض Mate و … .

بعضی توزیع های محبوب مثل ArchLinux و OpenSuse و Debian سیاست متفاوتی دارند . این توزیع ها چند توزیع زیر مجموعه برای هر میزکار ارائه نمیدن! یک فایل ایمیج برای نصب ارایه میدن و کاربر هنگام نصب توزیع میتونه میزکارش رو انتخاب کنه و براش موقع نصب اولیه میزکار دلخواهش نصب میشه .

کنترل کامل استرس
لیزر جای جوش، هزینه، عوارض جانبی و نکات مهم قبل و بعد از جراحی
دانلود دیکشنری انگلیسی به فارسی
20 غذای عالی حاوی ویتامین B1 + مزایای آنها طبق تحقیقات جدید


هر کدوم از میزکارها با یک سری اهداف خاص ساخته شدند و یه سری option مخصوص به خودشون و برنامه های کاربردی مخصوص به خودشون دارند و کاربرها با توجه به نیازهاشون و البته سلیقه و روحیاتشون اونها رو انتخاب میکنند.


کار دیگه ای که بعضی از توزیع های محبوب مثل Fedora و Ubuntu انجام میدن این هست که علاوه بر دادن توزیع با میزکار پیش فرض مختلف ، برای اهداف خاص هم توزیع میدن! مثلا اوبونتو علاوه بر توزیع هایی که گفتم همیشه Edubuntu و Ubuntu Studio و Mythbuntu و Ubutnu Kylin رو هم ارائه میده که بر اساس همون توزیع ها هستند.
Ubuntu Studio بر اساس Xubuntu هست و یه سری برنامه های صدابرداری و ادیت فیلم و تصویر و موسیقی به شکل پیش فرض نصب داره و برای این جور فعالیت ها ساخته شده. Edubuntu بر اساس اوبونتو هست و با تمرکز اهداف آموزشی تولید میشه.Mythubuntu با تمرکز برای استفاده چند رسانه ای تولید میشه و Ubuntu kylin که بر اساس Ubuntu هست با تمرکز برای استفاده کاربر های چینی تولید میشه.به همین ترتیب هم Fedora یه سری Spin داره که با اهداف مختلف تولید میشه و میتونید به سایتش مراجعه کنید و اونا رو ببینید.
ارسال پست